Kazakhstan

Tillbaks! Japp, jag tyckte det att jag har ett allt för roligt liv för att sluta skriva om det. Och om inte så roligt, så får jag allafall vara med om mycket som andra kan dra lärdom av.

Kazakhstan är en av dom sakerna. Jag åkte dit med inställning av att jag skulle till precis samma land som i Borat filmen, o jag brukar ändå vara ganska påläst om saker o ting. Min inställning förstärktes självklart när jag landade i Frankfurt o märkte att utan mitt visum i handen så vägrade Air Kazakhstan att skriva ut mina boardingpass.
Och mitt visum låg på konsulatet på Astana flygplats o vänta. Men lite charm o list och 200 dollar i mitten av passet när jag lämnade över det för att be en av markpersonalen att kolla lite närmare på det hjälpte såklart, och boardingpass fick jag.



Väl framme i Astana så gick jag till konsulatet för att hämta ut mitt visum, det låg påskrivet o klart. Men jag behövde 75 US dollar för att få det inhäftat i passet. Och jag hade ju redan brännt mina 200 dollar i Frankfurt till o muta till mig mitt boardingpass. Så efter många om o men så släppte dom ut mig till en bankomat och sedan var jag äntligen inne i landet!

När jag kom ut från tullen stog hela Red Bull Kazakhstans personal och 3 TV team utanför, kan fan inte komma många utlänningar dit direkt... Så jag började göra en intervju med några korta frågor när jag märkte att kameramannen började kolla lite snett på mig, och efter att ha kliat mig lite under näsan såg jag att jag var helt blodig på handen. Det visade sig att jag hade slagit i pannan lite i dörren på väg ut från flygplatsen, vilket lämnade ett stort jack i pannan som det bara rann blod från. Klockan halv 5 en fredag morgon...

Väl inne i Kazakhstan märkte jag hur otroligt fint o faktiskt otroligt förmåget land det är, här finns oändliga tillgångar till gas o olja, o där med en sjuhelvetes massa pengar. Astana såg mer ut som Singapore eller Dubai än något annat, och med en natur som man bara ser på kort. Tycker alla borde ta o se ett land som Kazakhstan innan dom dör!


Kommentarer
Postat av: makkan på MTF

Härligt att se att du uppdaterar lite igen !!

2009-09-21 @ 01:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0