Hybris

Igår fick jag ett ord kastat på mig som jag inte helt visste vad det betydde. Nämligen ordet Hybris, väldigt roligt ord!
Jag tyckte iof att det var lite missvisande på mig, men första gången jag blev kallad det. Ännu roligare var det att det var Alex som sa det, han står ju inte i första led när det gäller att googla finord direkt.



Inom grekisk mytoligi är Hybis den största inom synder, när du sätter dig själv högre än gudarna.

Men det är sant, om man inte kände mig så skulle man lätt kunna tro att jag led av lite hybris, jag har faktiskt mig själv på kort som Jesus Frälsaren på korset. I naturlig storlek... Men inte för att jag ser mig själv som en stor person, utan bara för att det är så jävla roligt att se folks reaktion! Ni skulle sett när dom där stackars Italienarna var här, fan va dom gnällde! O jag kunde inte hålla mig för skratt för fem öre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0