Erzberg Rodeo Rocket Ride

Första dagen vi kom till Erzberg så regna o åska det så jag våga nappt gå ur bussen. Men när det väl klarnade upp så var det dags för Rocket Ride, som fungerade typ som en Hillclimb tävling. Tre sjuka backar efter varann, o det gällde så klart att ta sig upp så fort som möjligt. 1500 förare!



Efter första kvalet låg jag 4a, och hela KTM´s fabrikteam bakom mig, förutom Taddy såklart. Taddy är nog den sjukaste jäveln jag känner på två hjul, helt otrolig!

2a kvalet gick mycket bättre men när jag kom till toppen av sista backen så låg det en cykel tvärs över mål linjen så jag kom inte förbi, men min 4e plats i första räckte såklart till en finalplats.

I semifinal omgången så var jag på tredje plats men av nån jävla anledning så fick jag ändå inte starta i superfinalen.
Det såg länge ut som att vi skulle vara 4 FMX förare i den 6 man starka final uppställningen, men både jag o Jimmy kom bort i semifinalen. Gilles Dejong vann och Franklin på en 5e plats. Jag 7a och Jimmy 10a. Inte illa.

Kommentarer
Postat av: Malin

Såg att det var många Fmxförare som anmält sig till Rocket Ride, undrade vad det var, toppen med bild på de... Måste varit en underbar upplevelse.

2009-06-16 @ 10:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0