Sushi

En sak som jag nästan aldrig pratar om, om ingen frågar mig eller ska göra sig okunnigt lustig över det. Jag är vegetarian, har varit sen jag var 14 tror jag. Kommer inte helt ihåg, kommer bara ihåg att det var kokt korv o mos i skolan o att jag efter det aldrig har ätit kött, fisk, fågel. 

Hursomhelst. Jag älskar Sushi, och då brukar dom flesta säga -"vadå sushi? Det är ju fisk!" Och jag har egentligen inte haft nå bra svar på det där annat än att det finns mycke vegetariska alternativ i den Japanska maten. Och brukar då få till svaratt då är det inte Sushi. Tills idag!

Min favoritrestaurant när det gäller Sushi. Wasabi i Budapest, ett måste om ni hamnar i Ungern nån dag!

Äntligen kom jag på mig själv och Googla vad Sushi egentligen är. Ordet Sushi refererar till riset och är en böjning på ordet Sur. Jag fattar ärligt talat inte folk som använder google mer!! Det är ju grunden till all kunskap! Även om det ibland kan vara fel, man ska inte lita på allt, men det mesta!

Kommentarer
Postat av: Micke-lång

ALLT SOM STÅR PÅ INTERNET ÄR SANT!

2009-02-11 @ 18:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0