Orolig mamma.

Fick ett långt mail idag angående Lusk och hela FMX världen från en orolig mamma som har en son som är väldigt intresserad av FMX, och han var lite rädd att lille Charlie skulle vilja börja köra FMX.
Självklart är det svårt för mig att säga att FMX inte är farligt 3 dagar efter att vi har haft vårat förta dödsfall inom sporten, men jag gjorde mitt bästa.

För några månader sen så hamna jag i en diskution hemma i Falköping där jag fick höra:
-"Jag fattar inte hur föräldrar kan skicka iväg ungarna på en crosscykel, tänk så mycket hemskt en sådan karriär bidrar med. Det är helt sjukt."
Det var första gången jag har varit tvungen att stå till svars för hela FMX och MX världen, så jag slängde ur mig något som jag tyckte var ganska smart i efterhand. Nämligen att när 14-15 åringar tar GHB sniffar lim eller Kokain på skoltoaletten, DÅ börjar det bli sjukt! Att man kan göra en karriär, se världen och få en "utbildning" som du aldrig kan hitta på nån högskola samtidigt som du faktiskt kan dra in lite pengar med risk för några sjukhusvistelser, det ser jag som något varje förälder borde stödja sina ungar till!



Om ni vet något annat bra sätt att få se o uppleva Moskva i två dagar och fortfarande kunna fakturera bra med pengar som plåster på såren. Säg gärna till!

Jag ser bara vart jag står och vart mina FMX kollegor befinner sig idag. Och till trots alla risker, och till trots att vi har förlorat en av våra tyngsta namn, så tror jag ingen hade velat byta ut sin livssituation mot någon annan som dom satt i skolbänken med. 

Kommentarer
Postat av: Jonas Jonasson

Svåra och tunga frågor detta, men jag tycker du hittat en lagom nivå på dina funderingar. Vad rä det som är så riksfritt med att hamna på fabrik, sitta på kontor etc? Ne jag tror det är lite typiskt "medelsvennson" att reagera i att FMX/MX/Endur etc är farliga sporter.. Men ta en sport som fotboll som alla eller iaf väldigt många verkar digga och stödja såå hårt.. Helt ärligt, hur många barn har inte fått sina knän etc förstörda på liknande sporter. Men då är det ok? Ne fasen mycket av detta ligger nog i att "folk" inte inte tycker att FMX/MX är en seriös sport utan ett det är på lek. Och är det på lek så kan det ju tyckas vara dumt... (?) Att leva på sin dröm är aldrig fel!! Keep it up "McMoyo"!

2009-02-15 @ 19:17:39
URL: http://www.jjfoto.se
Postat av: andre villa

word!

2009-02-15 @ 20:56:13
Postat av: Fredd

Så rätt. Kör själv i en motorsport där vi hade vårat första dödsfall på väldigt länge plus ett par förlamningar här i Sverige 2007-2008. Klart att det är farligt, men vafan som du säger så är det väl farligare för barn och ungdomar som inte har ett intresse och istället börjar med all skit som finns. Jag menar, resa jorden runt, göra det man älskar och kunna leva på det. Kan det bli bättre? Det är då iaf även för mig värt ett par sjukhusvistelser. Keep up the good work (Y)

2009-02-21 @ 01:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0