Flygplatser

Helt säker på att en av alla policys som en flygplats har är att få folk att känna sig osäkra, och genom att få folk att känna sig underlägstna så har man en autoritet övr kunderna. Det finns ingen annanstans där folk är kunder, men lika väl är oroliga för att checka-in, vikten på väskan, säkerhetskontrollen, står ut med förseningar, står ut med flyktiga svar. O ändå betalar dom massa pengar för att använda tjänsten. Väldigt kontigt egentligen. 

 

 

Jag flyger otroligt jävla mycket, oftast någonstans varje vecka, o då är det inte tala om charter som går rakt från A till B, utan oftast mellanlandningar i varenda land man passerar. Och jag känner mig fortfarande orolig och i vägen hela tiden. Och tar man nästa steg upp o kollar på Eje Elgh, som är autoriteten själv och bahandlar dom flesta situationerna med lughn o kunskap. Han flyger minst lika mycket som jag o har gjort det sen mitten på 1800-talet, han ser fortfarande ut som en äggsjuk höna när han irrar omkring på flygplatsen. 

 

Det är väl bara så det är, och kommer att vara. Men jag kan bara inte sätta fingret på vad det är som gör en så orolig. 


Kommentarer
Postat av: Jonas Jonasson

Inte direkt så man känner sig lugnare med sina fjuttiga timmar i luften.. Ja fy fan så dåligt!!

2009-02-18 @ 16:01:19
URL: http://www.jjfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0