Språk o världsvana.

Har tänkt mycke på en del saker det sista, kanske mer än vanligt till o med! Varför blir det sådär att endel verkar flyta lite uppe på ytan o andra som är så mycke mer utbildade och arbetsamma bara har uppförsbacke.

Språk, världvana och socialt benägen, det är fan grunden till all framgång man kan ha.
När jag reser runt så reser jag ofta med engelsktalande folk, alltså från Stor Britanien, Nya Zeeland och USA, folk som bara kan sitt modersmål o inte ett skit mer. Det är oftast dom som klarar sig absolut sämst när fläktremen har gått av i Österrike, baggaget är borttappat i Egypten, eller ett nummer ska fås av en Svenska. Dom är så vana att folk ska prata engelska så dom vet inte hur man kortar av det onödiga, eller gör om till latinsk gramatik.



Här ser n hur dom olika språkfamiljerna utbreder sig.

"Nu drar jag till Joels hus". Om en spanjor ska fatta det på engelska så säger du "I go house of Joel" för det är deras ordföljd. Samma i Ryssland eller vart du än är, det finns alltid någon som kan lite polska, o kan du då lite tyska så löser det sig. I Grekland kan alltid nån lite Italienska, och kan du då Spanska så löser det sig. I belgien räcker det med Svenska o Tyska o lite bra fantasi så får du ihop det. Alex som inte kan ett ord tyska förstår Afrikansk ganska bra bara med koncentration och avskalning av onödiga ord.

Så är sonen eller dottern skoltrött, sätt han på språkresa där han/hon kan festa så klockorna stannar. Alltid lär han sig lite språk, som gör han/hon så mycket bättre än dom som är hemma o pluggar 3e gradens ekvationer. Och med fest kommer social kunskap!

Fan nu snöa jag in på nått jävligt tråkigt... Förlåt!

Kommentarer
Postat av: Riche

Eller något du har jävligt rätt i min vän.

2008-10-13 @ 19:42:07
URL: http://www.riderslifestyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0