Movember! Mot prostatacancer!

Jag har alltid haft en förkärlek till mustascher av olika sorter, det är så coolt att folk har något som faktiskt går att löpa på maskerad affären! Hade jag kunnat haft mustasch så hade jag helt klart haft det!

Men nu till det seriösa, Movember. Jag fick höra om Movember av min Nya Zeeländske kompis Nick Franklin för två år sedan när vi under några veckor hade mustasche tävling.
Movember är en internationell rörelse som på ett roligt sätt samlar ihop pengar till mäns hälsa i allmännhet och Prostatacancer i synnerhet. Just då i November månad, November, Movember, fattar ni?



Allt startade i Nya Zeeland och nu är det organiserat i USA, Australien, Spanien!, U.K, Irland. Men du kan dra ditt hår till stacken vart du än bor. O borde inte Sverige få vara med på ett hörn? Vi svenskar har väl både skäggväxt o prostater?
Och dessutom har vi med självdistans än en jävla Spanjor allafall! Vad tycker ni? Ska vi inte satsa lite på det här?

Gå in www.movember.com och bli medlem nu, November börjar närma sig!

Kommentarer
Postat av: Fröken Vindsurfing

åh okej, ska försöka göra det:)

2008-10-10 @ 16:36:50
URL: http://enmammut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0