Islendska Kronur

Antar att ni har sett att Island har fatt ta mycket skit fran Brittiska Finansministern Brown i det sista. O det ar faktsikt helt sjukt hur hart det ar drabbat har. Deras valutakurs ar helt pa villovagar o dom har tillomed fixerat valutan har, om jag skulle anvanda mitt visa kort for jag nastan 30% mer for mina pengar an vad en Islanning far.

Haromdagen skulle jag kopa en flaska Vodka pa en bar at mina vapendragare, for tre veckor sedan sa hade den kostat 80 euro men tack vare valutakursen sa kostade den mig nu bara 40 euro. Ibalnd ar det bra att tjana sina cash i Euro alltsa! Vart jag an gar sa hor jag samma sak, "Se till o anvand dina pengar bra, vi maste fylla upp bankerna med utlandsk valuta!"

Islanningarna sjalva far inte ens vaxla till sig Dollar om dom inte har sina biljetter med sig till banken.

Men dom ar lika glada anda!


Kommentarer
Postat av: Dennis

hej.

jag vill hjälpa till att fylla deras bank med våran valuta.

men jag hittar inga crossbutiker m.m. på nätet.



kanske du kan hjälpa mig?



/dennis

2008-10-27 @ 18:06:44
Postat av: Fanney

We just try to be positive in this shitty country..

Its shitty but.. I love it ;-)



Fanney

2008-11-04 @ 22:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0