Island! Där alla är släkt med alla! Del 2.

Har precis varit på gymmet, och det känns ungefär som dagens viktigaste punkt. Det är fortfarande full storm ute, och finns inte mycke annat än PS3, blogg, och äta Maltesers att göra. PS3´n kan vänta o Malteserna är slut.

Så här kommer; Island! Där alla är släkt med alla! Del 2.

Jo, jag o Johansson var över på Island för att köra Isländska Mästerskapen som jag sa. När vi landa på Keflavik, som flygplatsen heter så hämtade Thor upp oss och dumpade av oss i ett garage med två cyklar. Vi hade två timmar på oss sen skulle vi ut o köra lite sa Thor. Inte det man är sugen på efter o ha flygit, plusa att det var kallt jävlar!

Efter mycke om o men så kom han allafall o hämtade oss o bågarna efter några timmar, och vi drog iväg till nån cross bana gansa nära Reykavik. Efter bara några varv så var både jag o Johansson less, och sa till dom andra att vi borde dra oss hemåt. Men istället så ville dom ha med oss ut i naturen en liten sväng. Och jag kan lova er, jag har aldrig varit med om nå liknande, tänk er att få dra omkring bland den vakraste natur som finns, öppna landskap, så grönt som inget annat kan vara, o lite här o var puffade det ånga upp från marken.



Genom Frodo-land på 2 hjul.

Efter nån timme kom vi upp på en gammal vulkan som hade rasat ner, så vi började följa en liten bäck med närmast kokande vatten ner mot dalen. Efter nån kilometer kom vi fram till ett ställe där det kokheta vattnet blandades med smälltvatten, i en liten naturlig pool. Av med alla kläderna och i vattnet. Jag o Johansson bara satt o garva över hur konstigt allt var. 8 timmar tidigare hade vi stått i bilkö utanför Central Stationen i STHLM och nu satt vi i en bäck o badade på Island. Vattnet var så klart o underbart varmt, i luften kanske det var 5 grader o dimmigt jävlar.
När vi tittade på klockan så var hon strax innan midnatt o solen låg just över horisonten. Just å var jag jävligt glad över att jag inte blev nå misslyckat fotbollsproffs som resten av Falköping! men det är ju upp till var o en antar jag.



Livet är ganska fint ändå!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Grym blogg skön läsning! Skrivet på ett glatt sätt med på både ironi och humör, helgött efter en hel dag skruvande...

2008-10-09 @ 22:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0