Island! Där alla är släkt med alla! Del 1.

Jag ska iväg till Island snart, den 24e Oktober närmare bestämmt. Jag har en liten hat kärlek till island, många av mina kompisar somjag absolut diggar mest kommer från denna fina ö. Och en av mina sponsorer, Atikin, kommer därifrån och har bjudit dit mig för att fota för deras nya katalog.



Bara karlar i den "Blå Lagun", men under det där grumliga vatten lurar många honor som är på jakt efter fräscha gener att blanda in i den isländska kulturen.

Och självklart har jag en krutfylld Islands historia att bjua på allaredan! Faktiskt flera stycken!
För några år sedan, eller det var nog en massa år sedan, var jag och Fredrik Johansson på Island för att köra Isländska Mästerskapen i motocross.

Hursomhelst, jag träffa en tjej där som vi hängde ut med några dagar, bra tjej, men inget speciellt sådär. Hon visade oss runt i nattlivet o Blå Lagun o sånt där. Och väl tillbaks i sverige så höll vi kontakten och det visade sig att jag skulle tillbaks till Island redan 2 veckor efter hemkomst. Jag frågade om hon kunde hämta upp mig på flyget, och det var inga problem, jag kunde tillomed bo hos henne o hennes föräldrar. Lysande tänkte jag!
Väl på flygplatsen i Reykavik så stog hon där med sin vita Golf o vänta, allt verkade bra och sådär. Tills hon börja prata i mobil väldigt fort, argt och stressad på Isländska och kollade febrilt i backspegeln. Vid nästa avfart kommer det en bil o kör om och blockerar hela vägen så vi är tvugna att stanna. Ut kommer en stor jävla anabola stinn karl med sin Pitbull i koppel på väg mot min dörr, rycker upp dörren o försöker slita ut mig ur bilen. Som tur var hade jag ju bälte på, säkerheten först! Och när jag sa att han fick snacka engelska så blev han lite nervös och gick runt o börja prata med den där tjejen istället.



Hunden på bilden har inget med Jonas hund att göra, men ändå väldigt lik hans byracka!

Såklart var det ju hennes kille. Hur fan ska jag veta det!?
Han lova allafall att han skulle slå ihjäl mig innan jag lämna ön igen. Som tur var så har jag en bra kompis som jobbar för Islandska Säkerhetspolisen, Arni Gunnar Gunnarsson som han så käckt heter. Han sa att denna Jonas var ganska känd o att jag faktiskt skulle hålla mig inomhus eller ringa han om jag skulle in till stan. Sagt o gjort, Island är ju det sista stället jag ville dö på!

Så ser ni någon karl som heter Jonas o ser stor o stark ut så klappa till han på direkten! Han gjorde ändå att jag knappt kunde lyssna på Weezers "My name is Jonas" utan o bli förbannad i flera år!

Imorgon ska jag gå igenom ett annat äventyr på Island, eller kanske förklara lite om hur dom löst problemet med att folk ligger lite för nära varann rent genetiskt på Island. Vad tycks om det!?

Kommentarer
Postat av: flapjack

ha ha ha.. fin historia, ska lägga på minnet att hålla mig borta från jonas vid framtida eventuella besök till ön!

2008-10-08 @ 20:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0