Explosions in the sky

Konstigt att jag inte har skrivit ett enda längre inlägg om musik, för det är nästan min största passion här i livet! Jag kan snöa in helt på att plugga musik, gammla hardcore-band från Norrland kan jag som min egna bakficka till exempel.
Sen jag var 14 o lyssnade på Snapcase- Lookinglaself-skivan så har jag varit väldigt inne på hardcore-punk-rock n roll och sådant. Helst långa monotona låtar typ Isis, Cult of Luna, 400 years, Switchblade och sådant, men mer om det nån annan dag.

Idag ska jag bara berätta om Explosions in the sky, jag kan lyssna på dom hut mycket som helst just nu. Så sjukt jävla bra, så vackert och samtidigt prcis på gränsen att explodera hela tiden. Du vet sån där musik som är som ett helt stycke av dom stora kompositörerna, men ändå har rätta college kännslan. Musik går ju inte beskriva i ord direkt. Men är det något som ni ska lyssna på av deras skvor så är det "The Earth Is Not A Cold Dead Place" som jag tycker är mest lättlyssnad.

Det är så roligt att hitta ett bra band som har gett ut många skivor, och som har en ganska smal genre liksom.
gå in på www.explosionsinthesky.com och ta en titt, och tjuvlyssna på några låtar.





Explosions in the sky- O endel tror att Tokio Hotel är bra?! Hur gammla är ni eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0