Vilnius

Imorgon drar jag till Vilnius, Litauen. Den enda av staterna öster om Östersjön som jag ännu inte har varit i. Det ska visst också vara den mest fattiga. Riga o Tallinn älskar jag massa! Så sjukt fint där! Hade nog inte tvekat att flytta till Tallinn ens!

Jag brukar alltid googla lite om ställen jag ska till, vill inte dyka upp som nå åuckad jänkare o fråga varför dom inte har re-fill på McDonalds liksom. Visste ni att Vilnius förstördes helt av svenskarna 1703 till exempel! Kommer inte som nån förvåning att det inte finns nån svensk Vänort med Vilnius, snacka om att vara långsökta! Men o andra sidan så får ju Judas fortfarande skit också så.



Vilnius har varit under mångas styre, tyskarna, polackerna, sovjet, litauen, och sverige har styrt o ställt under århundradena.
Huvudgatan hette till o med Adolf Hitler Stasse ett tag, till dom böt till ett något mer politiskt korrekt namn, som jag inte kommer ihåg..

Om du söker på Vilnius så kan jag lova att du får mer eskort reklam än vilken annan stad! Som det var för några år sedan i Tallin o Riga, så även i detta fallet är Litauen strax efter sina baltiska kollegor.



Möt din kärlek i Vilnius! haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0