Pulkorna!

När jag var liten så handlade hela vinter halvåret om att åka skidor. Vi bodde så pass nära backen i Falköping att jag kunde åka skidor ner till liften, och tog jag riktigt bra fart så kom jag näääästan hela vägen hem igen.

Men om det var allt för mycket snö, så fick man alltid gå sista 400 metrarna upp till huset. O jag kan lova att dom 400 metrarna var tunga! Ofta så la jag mig för att vila lite halvvägs, ofta så somna jag till lite ute i snön.
När farsan fick reda på att jag somna ute i snödrivorna titt som tätt så berätta han en historia för mig så jag inte skulle göra om det. Nämligen att varje natt så kom det ett stort plan o hämtade in alla kvarglömda pulkor som låg i snödrivor runt om, o hade jag riktig otur så kunde dom ta fel o kanske lasta in mig också!



Jag hoppas jag var väldigt liten, annars måste jag varit jävligt osmart. För jag kan lova att jag aldrig somna i en driva efter det!

Kommentarer
Postat av: Klubbmästarn

Du VAR väldigt liten :) Hälften hjälm, hälften kropp!

2008-11-13 @ 08:35:04
Postat av: M carlson

anden: Betyder det att inte du var så jävla grymm på att hoppa stort heller?

2008-11-13 @ 11:23:32
Postat av: Anden

Det var tider det ;)

2008-11-13 @ 12:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0