Prague Castle

Idag hade vi våran sista lediga dag innan träning o förberedelser börjar imorgon.
Så jag, en Kanadensare och två mormoner gick på våran årliga tur till Prag slott och till den otroliga katedralen, är nästan så en själv blir lite religös där inne! Fick dragit ett sträck över veckans synder också, när jag ändå var där.
Så otroligt fint Prag, och ännu finare är det precis när det börjar bli mörkt o du står uppe vid slottet och kollar ut över Charles Bridge och hela staden bara glimmar.



Roligt att gå på tur med jänkare, dom har så otroligt dålig världsuppfattning om saker o ting, särskilt dom som inte har varit här så mycket. Lägg där till att dom är uppfostrade i Smith´s mormon tro så får du ändå lite roligare vridning på det.
Jag sa till en ut av dom att byggnaden vi var i faktiskt var från en tid då man inte ens hade upptäckt amerika än, det ställde hela hans världsuppfattning på kant! haha!

Visste ni att 1/5 av USA befolkning inte kan peka ut sitt eget land på en världskarta utan namn?!


Jag gjorde en telefon intevju med Viasat Sport idag också, vet inte om nån kollar på Janne Blomquist programm på eftermiddagarna, men roligt om nån hörde det allafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0