Kiev, åk dit direkt!

Sitter på flygplatsen i Amsterdam nu igen, väntar på att få hoppa på tåget till Gent i Belgien. Varför fan måste allt va så krångligt bara för det är en flygplats! Tror faktiskt att dom gör så att resenärerna ska känna sig lite borttappade med mening så att vi inte ska börja känna oss varma i kläderna o börja ställa krav o så. Tacka vet jag Munchen flygplats!

Kom o tänka på en sak, om ni aldrig ahr varit i Kiev, se till o åk dit snart! Innan det blir allt för Pro-Euro eller ännu värre Pro-USA. Än så länge lyser kommunismen genom ganska så bra, på ett mysigt sätt liksom. Det finns fler monument som hyllar Moder Ryssland o dom Ryska soldaterna än vad det finns kåta Karlstads-brudar på Kos. Och massvis av grymma marknader som du kan hitta gamla krigs prylar till en billig peng! Jag hitta en gammal Stridsvagnshjälm från 1942 som jag köpte, fin som fan! Glöm inte att ta med penna till tullen bara, både jag o Daniel Bodin var fast där i ett par timmar bara för ingen jävel ville låna ut penna till o fylla i inresepappren.

Den helt sjukt höga statyn som är rest till mina av då Ukraina fortfarande var under rysslands vingar. Grymmt ställe det där!

Jga framför statyn som hyllar åren under Rysslands vingar. Helt sjuuukt stor, jag menar, stor! Stor!! 62,3 meter hög! 
Helt i titan dessutom!

Jaja, nu ska jag på tåget här.
Hör nå dag! //m


Kommentarer
Postat av: Blondie

MOTHER RUSSIA??? Oh main Got!!!! Darling, never say it to any Ukrainian!!! YOU HURT ME!



I like your blog, very smart and pretty wit!



Kisses from Kiev

2008-10-17 @ 12:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0