Umeå Hardcore!

Sen jag var 14-15 år så har Umeå haft lite sådär mystik över sig, liksom alla band jag lyssnade på var därifrån. Refused, Separation, Final Exit, D.S 13, Bloodpath, Cult of Luna, Eclipse. Ja verkligen alla band var därifrån! Det var liksom grunden till mycket som kom från Umeå. Tror aldrig jag hade varit vegetarian om det inte hade varit för Umeå Hardcore. Det var liksom dom man lärde sig av.



Nu har jag ju tjej från Umeå, så det blir att jag försöker åka dit så ofta jag kan. Även om det inte blir varje vecka kanske men ändå. Så jag har försökt att hitta lite HC kultur, lite musik. Nånting av något. Men hittar inte ens en skivaffär som man kan köpa något annat än Orsa Spelmänn i. Antar att jag bara letar på fel ställe, för jag hoppas att det finns kvar. Men det kanske bara var en illusion hela grejen. Men jag hitta allafall en väldigt fin röd stol i is sist!



Umeå har allafall mycket grymma saker, inte bara grymma tjejer! The Kristet Utseende spelar på Scharinska på Fredag!! Fan va grymmt!!!! Fan va dålig tajming!

Kommentarer
Postat av: ankan

vafan är du i ume å dinglar?..plinga nästa gång så tar vi en skotertur dvs inge ramp,vi har en du kan låna kanske..eller lite sk8 or die i lokalen

2008-12-03 @ 16:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0