Nyhet: Världen är liten!

Jag satt o snacka med en kille på julbordet just innan jul, o vi börja diskutera mörka tjejer. Han sa att han aldrig skulle kunna tänka sig att ha en spanjorska till exempel, han kunde inte peka på varför direkt. Men det var bara fel sa han, som om det hade varit en annan sort liksom. Som en häst o en hund... Kan tänka mig att folk i gammla dagar som trodde att allt som fanns i lilla Lidköping eller Stenstorp fanns liksom inte i Danmark, att man var tvungen att köpa med sitt favorit kaffe när du skulle på charter till Mallis. 

Men så är det ju inte längre, världen är ju väldigt liten, med internet, bättre flyg, och kommunikation så går ju allt med jättefart. Vinterkräksjukan kommer till Sverige från Spanien på bara några dagar, smäller en bomb i Ankara så vet Hasse Kula i Kiruna innan röken har lagt sig. 



Varför jag kom o tänka på det idag är för att jag stog och lagade mat tidigare idag o märkte att dom små Körsbärs tomaterna jag stog o delade var från industrilokalen 300 meter från där jag tränar i Murcia, 390 mil från Umeå.

Så vänj dig, man kan inte bara äta svensk mat hela tiden, ta för dig av exotiska frukter och bär. Vare sig det är paketerat i grönt skal eller röd långklänning.



Spansk skönhet a la 80-tal

Kommentarer
Postat av: Anonym

het han i bakgrunden!

2008-12-28 @ 19:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0