En spanjor på isen!

När jag går omkring här o halkar o fryser som en blöt hund, fast jag har den största vinterjackan som finns! Det är då jag tänker och önskar att jag hade en spanjor eller två med mig, det hade varit så jävla roligt att se min gammle vapendragare Nico här ute på isen! Han är liksom en karl helt utan uppfattning om natur o sånt. 



Det är han som frågade om Villa´s bil glider ner från hans ganska branta uppfart när det regnar. Tänk dig han på en isig vinterväg! Eller som när jag frågade han om det finns giftiga ormar i Spanien, så svara han 
"-Nej, eller på vissa platser i spanien... Typ som borta i Torremendo finns det en jävla massa"  Torremendo ligger 5 km bort, då undrar man om vi lyckades vara så unikt plasserade att vi råkade befinna oss så nära Spaniens orm mecca, eller om hans Spanien slutade strax efter Torremendo.

Men den jag helst hade velat ha här är Paco Rico, en av mina bästa polare från Spanien vid sidan av Alberto.
Han fryser så han skulle inte gå utanför dörren om det är kallare än 10 plusgrader, o då har han verkligen alla jackor i huset på sig. Han var med mig i Frankrike en gång, han åt inte på tre dagar stackarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0