Med taxi genom Polen.

Med dom flesta flygbolag jag har rest med så känns det som att dom står i skuld till mig med något. Liksom jag måste sno, stjälpa, eller ha sönder något litet för att liksom göra upp för gammal mjölk om du förstår vad jag menar.
KLM är nog dom jag måste jävlas mest med efter o ha fått betalt 620 euro Amsterdam-Stockholm eftersom jag inte hade anlänt med tåg til Amsterdam flygplats o där med fick hela biljetten cancelerad.


Men, så har vi LOT Polish Airlines. För LOT borde jag få göra tjänster livet ut för att visa tacksamhet. Ta med bullar till kapten o släta av varenda tjock flygvärdinna vid varje ombordstigning.

Det var nämligen såhär. Jag skulle på världscupen i Katowice och var tvungen att flyga Alicante-Madrid, Madrid-Munchen, Munchen-Warsawa, Warsawa-Katowice, för att komma dit. Många mellanlandningar betyder sjukt stor chans att nått går fel. Och så klart var Munchen-Warsawa försenat så jag missa sista flyget till Katowice, o inget flyg förän nästa morgon.
Och med det skulle jag missa träningen och därmed ingen världscup.

Jag berätta hela historien för platschefen, en rökande baboshka som inte så allt för lätt flörtad ut. Men efter lite ömma ord så beställde hon en taxi åt mig. Väl ute i taxin så hittar jag en gammal gubbe, alltså gammal, poppande Robert Miles på
högsta volym i en gammal Beirut Mercedes byggd så den gick på både gengas o diesel.

När jag förklara att jag skulle till Sas Radisson i Katowice så tog han lugnt upp sin mobil o ringde sin kära fru. Han skulle precis gå av, men med mig så kom med största sannolikhet hans längsta körning. Det var ändå 7 timmar enkel resa till Katowice, säkert hade det gått på 5 om han inte behövt tanka gengas hela jävla tiden. 36000 sloty gick resan på, typ 1200 euro som LOT stog för. Plus 150 euro som jag gav i dricks till gubben.

Jag var trea på världcupen o fick tacka både LOT o den gammle taxigubben i direktändning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0