Surf´s up!

Jag har aldrig varit inne så väldans mycket på surfsvängen, Alex, Rino, Villa o Charlie har hållt på o tjatat surf i ett par år nu, utan att jag har hängt med ner. Mest för att jag hatar kallt vatten.

Men förra året så fick jag en Billabong Semi Gun av Von Zipper som tack för året, handgjord efter beställning. Ingen dålig present det tycker jag! Von Zipper är ägt av Billbong, så därför blev det en BBG bräda.


Nu äntligen har jag allafall börjat passa på att dra ner till stranden så fort jag har tid o det finns vågor. Jag bor nämligen 300 meter från ett av dom enda respektabla breaken i Medelhavet. Så det är ju dumt att inte köra på sa gubben som hade både kärring o pick! Kunde inte hålla mig, tyckte det passa så bra! Har haft 4 dagar på brädan nu, o det är sjukt roligt, sjukt jobbigt o helt jävla sjukt svårt! Surfning måste vara en av dom sporterna som du absolut inte kan göra lite av liksom. Testar du tennis kan vem som helst få över bollen över nät, fotboll, cykling, simning likadant. Men det tar fanimig tre "jag kommer dö" o 2 liter saltvatten rakt upp i fontanellen innan du ens har kommit ut till där vågorna bryter.


Men man blir ju allafall brun på ryggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0