På Bosporen, Turkiet

Jag var i Istanbul för att göra en promotiongrej för Red Bull i april. Helt sjukt underbar stad, Taksim square, Mojo, Hagia Sofia, och Bosporen, sundet som inte bara delar Istanbul men också Europa och Asien.

Efter tre dagar av ingen sömn, jävla mycke stress, jobb, och inte minst "jag-vill-bara-åka-hem-det-är-inte-värt-pengarna-vill-inte-dö-i-Turkiet!"-kännslor så gav verkligen Red Bull tillbaks med brakfest på lördagnatten och när gryningen kom så drog vi ner till hamnen där dom hade hyrt en yacht som vi kunde mysa på hela dan. Med allt i mat o dryck att ta för sig. Vi började med att åka längst Europeiska sidan och kollade på allt vad Gyllene Hornet hade att erbjuda, sedan över till Asiatiska sidan och kollade på alla gamla historiska platser o alla sjuka hus som ligger där. Red Bull nöjda, vi nöjda. Är det nått ställe ni måste se innan ni dör mer än Prag, Tallinn, Eden Roc och Falköping så är det nog Istanbul. Men som mamma brukar säga, akta er för att åka taxi!



Kapten Carlson tar sig en öl när han går av skiftet. O berättar om den gamla borgen som stängde av inloppet av Bosporen en jävla massa år sen.



Jag o Doga, en av cheferna på Red Bull Turkiet pratar om hur fina solnedgångarna var när vi var unga och missar allt som sker bokom oss.

Kommentarer
Postat av: mos

Jävlar vilken aktivitet morgan, ber om ursäkt för att jag inte trodde på din uthållighet! Skönt o se att min tröja fick komma med till Turkiet iallafall, vart är den nu?

2008-09-20 @ 19:20:25
Postat av: el groggo

www.sarekonline.se

2008-09-21 @ 15:37:34
Postat av: el groggo

sorry!sarek goes worldwide!www.sarekonline.com

2008-09-21 @ 17:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0